hmm.. var det inte sommar nyss??

14 grader och halv storm... så ska inte sommaren vara... men men, jobbar ändå hela dagen så det kvittar väl. Hoppas på fint väder till helgen när det är grillkväll hos en kurskamrat. Nu är ju äntligen skolan över för denna terminen. Jag klarade matten galant, till och med med marginal. Matteläraren kallade in mig extra för att tala om att jag verkligen förtjänade mitt MVG. Engelskan gick lika bra den =o) MVG där oxå.

Helgen som var bjöd på underbart sommarväder och vi var faktiskt uppe vid sjön i lördags och grillade korv till lunch. Det var jag, Gubben, Lillfisen, Mormor, Grannarna och alla hundarna. Jättemysigt!! Lillfisen badade t o m. Det var han och hundarna som vågade =o) På kvällen åkte Lillfisen in till Farmor och vi var nerbjudna till Grannarna på grillkväll.
Mycket god mat och trevligt sällskap, vi blev fler än vad det var tänkt från början. Gannens bror dök upp med sin familj och det var jättekul att få träffa honom eftersom man har hört mycket om honom.

I tisdags var jag och lilla hunden nere på playdate nere hos grannarna. De har ju satt staket runt tomten vilket gör att min lilla rymningsbenägna terrier kunde springa lös och busa... så härligt att se.

Igår fick jag finbesök efter jobbet. Lillfisens gudmor ringer när jag håller på att avsluta på jobbet och säger att hon är hemma hos mig!!! Och att hon har KÖRT SJÄLV!!!! Stort grattis till körkortet min vän!!! Jag blev så glad för det är ett tag sen vi sågs... och Lillfisen var eld och lågor när han kom hem. Jag tror inte jag har sett honom klänga så på någon på länge. 
Det var en stor dag för Lillfisen igår. Han var hemma med Pappa för dagis var stängt så de hade fullt upp hela dagen. På kvällen möttede upp Grannarna som hade ordnat en tur på den stora kustbevakningsbåten inne i stan och sen var hans älskade gudmor här när han kom hem. 

Nej, nu är det dax att ta tag i dagen. Börjar snart jobba =o(

lägger in bilder i nästa inlägg.... 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0