.-'¨-...,#%(=*:

Nu är det spikat att jag ska tillbaka till skolan i Augusti. Jag har kommit in både på KomVux och NTI. Så nu blir hälften i skolan och hälften på distans. Ska bli spännande. Med lite tur får jag även fortsätta att jobba lite extra även när skolan har börjat. Kan vara skönt med lite extra klirr i kassan. Trivs jättebra på mitt sommarjobb men fyyyyyy så trött man kan bli på kunder ibland. Särskilt de som är irreterade redan när de kommer in och bara har bestämt sig för att gnälla. Fast värst är ändå de som ska kolla på bilstolar till sina barn. De frågar när det är ok att vända barnen framåt och när man svarar 4år så blir de sura för det var inte vad de ville höra. Det är förvånansvär många som vill vända sina barn redan som 2åringar pga av platsbrist i bilen. Hur kan det vara så svårt att prioritera sitt barn säkerhet framför för lite plats i bilen??? Och ALLAS barn är tydligen väldigt långa för sin ålder så de får bara inte plats med benen. Jag brukar fråga om det är barnet som klagar eller bara föräldrarna som tycker det är jobbigt. I max 2 fall av 10 är det barnet som klagar. Brukar även fråga vilket som är värst : brutna ben eller bruten nacke?? Låter kanske brutalt men vad folk inte vet är att på ett barn som är 3år och väger 15kg så väger deras huvud nästan 70kg i en krock. Deras skelett är inte redo för det utan risken för att nacken går av är väldigt stor. På något undeligt sätt så är tydligen detta MITT fel. Kunderna blir skitsura för att JAG har förstört deras semester om nu deras barn måste sitta bakåtvänt ett tag till. Mycket märkligt. Tycker de borde tacka mig istället för att jag är rädd om deras barn... eller???
Idag ska jag ge mig på att laga husmanskost med helstekt fläskfilé och potatis och gräddsås. Lillfisen önskade äppelmos till maten och det tycker jag väl skulle kunna passa =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0