O så var Julen över...

Det brukar alltid kännas ganska snopet när Julen är över så snabbt... all denna förberedelser och stress för att få ihop julklappar osv... Men i år har det varit riktigt roligt. Jonathan har ju varit medveten om jul och julafton på ett helt annat sätt i år vilket har gjort förberedelserna roligare och det har känts som om Julen började mycket tidigare. Vi har ju faktiskt pysslat en hel del tillsammans med bakning och klä granen och pyntat. Och Jonathans iver över adventskalendern har gjort att man har dragits med i den där barnsligt mysiga förväntan inför julafton. Och vi fick en jättemysig Julafton även om den startade lite kaotiskt med att vi var insnöade. Vi skulle vara hemma hos Mormor kl 10 men var inte där förrän kl 11 och hade då oxå fått skotta in Henric i en parkeringsficka på torget. Hemma hos Mormor var det livat värre med Jonte och Millie som lekte vilt och högljudt. Blev lite tokigt för Millie kunde inte varva ner när hon skulle sova middag men allt blev bra ändå. Ungarna var stormförtjusta över sina julklappar och de tog sig faktiskt tid att äta julmat oxå. Mös även en stund i soffan framför Pippi Långstrump



Vi lättade från stan lite tidigare än planerat för att vara säkra på att komma hem i tid. Stefans släkt skulle komma kl 16. Och så skulle ju Jonathan få besök av Tomten!! Han har pratat jättemycket om hur Tomten skulle komma hem till honom på julafton och jag har nästan haft lite ångerst för jag hade inte planerat in någon tomte. Men till slut så frågade jag Pappa om han kunde tänka sig att klä ut sig och bara knacka på med ett paket till Jonathan. Han sa självklart ja men var lite orolig att Jonathan skulle känna igen honom så de övertalade Moster Linns pojkvän Marcus att komma hit som hastigast iförd Tomtedress och mask. Det blev JÄTTELYCKAT!! Stackars Marcus hade tydligen varit jättenervös men det märkte inte vi av. Jonathan var överlycklig och Tomten fick till och med en kram =o)

Kvällen blev oxå väldigt lyckad och mysig. Jag och Stefan hade med Mammas hjälp köpt duplo Zoo till Jonathan för det är det enda han hade önskat sig. Den minen och glädjen när han öppnade det var helt oslagbar och klart värt 550kr =o)

På Juldagen var vi nere hos Pappa och käkade rester av julmaten. Jonathan fick massor med julkappar där oxå så nu vet vi inte hur han ska få plats i sitt rum =o) Jane kom oxå inom innan hon skulle ut till stallet för hon ville ge sina julklappar till Jonte själv.

Lite komiskt att det slutade med att de satt och lekte med hundens leksaker =o)

Eftermiddagen och kvällen var vi bara hemma och tog det lugnt. Därimot igår, annandagen, åkte vi först ner till Kristianstad och gick på Biltema. Synd bara att vi glömde hälften av vad vi skulle ha. Sen stannade vi på Ekohallen på vägen tillbaka. Väldigt mysigt att komma hemifrån lite bara vi tre.

Idag har Stefan jobbat och jag och Jonathan har lekt och myst hela dagen hemma.

Vi hade väldigt roligt men det är ett träningspass att gräva grotta =o)

Idag fick jag äntligen mina betyg med posten så nu har jag ett samlat betygsdokument och jag skäms inte för att visa upp det =o)

jag vet att bilden är suddig men man kan urskilja alla MVG. 6st... o 3 VG

ME LIKE!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0