Nya medlemar i akvariet

För någon dag sedan så dog tyvärr vår platy-hona "Pluttan" och jag kände inte för att berätta det för Jonathan utan ersatte henne istället med en likadan... "Nya Pluttan" =o) Och när jag ändå var i djuraffären så passade jag på att köpa ett par till i en annan färg. Jättefina!! Jonte döpte dem till Blixten och Sally och allt var frid och fröjd.... Men idag tyckte jag den Nya Pluttan betedde sig konstigt och bara låg och tryckte och lika dant Blixten låg oxå bara och gömde sig. Började fundera på om det verkligen var meningen att vi skulle ha fiskar för de verkar ju inte trivas här... MEN!!! Ikväll så upptäckte jag 2 små yngel!!!! Så då var det nog därför de låg och tryckte, Nya Pluttan födde bebisar =o) Häftigt! Hoppas de klarar sig. Har googlat på yngel-skötsel men Platy verkar vara en art som klarar sig ganska bra utan att man behöver göra något. Men jag ska ändå inom djuraffären igen och höra om de behöver nått speciellt foder.

Idag har jag haft betygsamtal med svenskaläraren. Jag fick mitt MVG som slutbetyg =o) Jag tackade så mycket men han poängterade att jag inte skulle tacka utan att jag hade förtjänat det. Kul!

Idag har jag oxå suttit och knåpat med Julkort och bröllopsfoto. Linda hjälpte ju mig att fota Jonte och Helge i snön i Fredags och det blev jättemysiga bilder. Hoppas på att julkorten oxå blir bra =o)


 



Kommentarer
Anki

Ser man på!! Zandra på nätet - nu blev jag glatt överraskad. 1. Ett stort grattis till baby nr 2 som är på G. 2. Ett stort grattis till bröllopet!!

3. Grattis till att de går bra i plugget!

Din efternamn lär väl ta några år innan man lärt sig..haha.

För övrigt hoppas jag allt är bra med Er.

Torsten hälsar med ett litet snöigt gnägg.

Kramiz Anki

2010-12-08 @ 09:49:06
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0