Fortfarande hosta men vid gott mod =o)

Att vara förkyld kan vara påfrestande i vanliga fall... men att vara gravid och ha hosta är något av det jobbigaste jag varit med om. Magmusklerna sitter ju inte där de brukar sitta och det trycker nått fruktansvärt på både revben och kisseblåsa i varje hostanfall. MEN, det verkar ändå som om det äntligen har vänt. Jag kan inte påstå att jag mår toppen men jag tycker att jag är bättre iaf... o det e bra!!! Även Stefan sa att han inte tyckte att jag hostade lika mycket idag =o)

Dagen har bjudit på mera snö och vi har varit ute en hel del. Stefan har plogat och jag har släpat Jonte på snowracen. Vi möttes upp nere hos Pappa och Jonte och Stefan lånade hans snöskoter och jag tog motorcykeln hem. Jonte tyckte det var skitkul med skoter. Han hade sutttit och skrikit MERA FART!!! nästan hela tiden. Och när han inte gjorde det så sjöng han =o)
Jag tog kort på dem men av någon anledning så går det inte att föra över bilderna till datorn så jag får lägga upp dem en annan dag.

I torsdags så hade jag tid på MVC att göra glucosbelastning och vanligt kontroll med mätning och lyssna på lilla hjärtat. Alla värden och prover såg bra ut utom järnvärdet som var för lågt. Måste köpa järntabletter på måndag när lönen kommer. Livmodern hade växt jättemycket sen sist och hjärtat slog flickslag.. det låg på 152 =o) Så Stefan får nog vänja sig vid tanken på att han även kan producera flickor.. hihi. Men inget är ju säkert så vi får vänta och se. Vi pratade även om amning, vilket jag är mycket mera positiv till denna gången. När jag väntade Jonathan så ville jag inte amma men försökte ändå pga av påtryckningar men det blev inte bra. Klarade fem veckor sen slutade jag och vi gick över helt på ersättning. Jonte tog ingen skada utan sov bara bättre på det men för vår del blev det ett jätteprojekt varje gång man skulle någonstans med att packa nappflaska, pulver och dosera och räkna hur mycket man kunde tänkas behöva ha med sig osv. Så denna gången ser jag bara fördelar med att kunna amma. Det bli definitivt billigare, det är det bästa för barnet och man har det alltid med sig i rätt tempratur =o)

I Fredags tog jag äntligen tag i städningen. Det tråkiga bara med detta vädret att idag syns det inte längre. Nackdelen med att ha djur är ju att de släpar in en hel del skit. Särskilt katterna som går ut och in som de vill. Fredagskvällen landade i soffan med mys och kycklingwraps.

O nu har vi landat i soffan igen och ska bara slappa med lite ost och kex =o) NICE 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0