v 13

Idag går jag in i v 13 i graviditeten =o) Nu minskar missfallsrisken med 65% och barnet är så gott som färdigt och ska bara mogna och växa för att klara ett liv utanför livmodern. Helt galet faktiskt. Tänk vad fantastisk en kvinnokropp är, kan produsera en helt ny människa med hjälp av ett "frö" från mannen. Och på bara 13 veckor så har detta lilla liv redan fingrar, tår, ögon, öron, alla inre organ klara och ligger där och övar sig på att andas och tränar sina armar och ben. Till och med tandanlagen finns redan. Och det enda som vi kvinnor behöver göra är att ta hand om oss själva, vila när vi behöver och äta rätt.... och så sköter sig resten självt. Visst, man mår inte toppen hela tiden, det kan ingen påstå. Men det är ju såååå värt det.

Just nu är det meningen att jag ska göra mina läxor innan det är dax för 2 1/2 timme Matte på skolan.... hmmm. Går inte så bra med det. En av anledningarna är det här:



Hur lätt är det att konsentrera sig när någon ligger och fullständigt stirrar ut en =o)

Jaja, får ta igen det sen...

Mitt ben ser förästen mycket fint ut nu, färgglatt ;o)
Försökte räkna hur många olika färger jag kunde hitta: blå, lila, röd, grön, gul, brun och rosa. 7st!!

Tjusigt va!?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0