O så var Påsken oxå över

Jag tycker nog allt att tiden går lite fort ibland... I morgon är det vardagen och alla rutiner som gäller igen. Jag har varit ledig i nästan 1 1/2 vecka och Påsken bara svichade förbi. Vi har haft en lugn och trevlig Påsk men tyvärr blev den inte som vi hade tänkt oss. Planen var att åka upp till en stuga på norra Öland. Stugan var ledig, vi hade fått lov att vara där, bilen var tankad... o så får vi inte tag i mannen som har nyckeln. Trist. Men men. Vi umgicks med släkten istället. I lördags var min storebror här och lekte med Lillfisen och fikade. Svärmor var här på middag. I söndags var vi och hälsade på min Mormor och båda mina bröder var där. Lillebror hade sin tös med sej och kusinerna lekte och busade konstant i 2 timmar =o) Eller, nja, en glasspaus var det faktiskt. Det är så mysigt att dom kommer så bra överens, Lillfisen är mer som en storebror än kusin, vill ta hand om henne och visa hur allt går till. Han blir så stor med en gång. Tyvärr så kunde inte min lilla Mamma vara med för den stackaren är fortfarande sjuk och har blivit värre igen. Halsfluss OCH öroninflammation. Hoppas verkligen att denna penicillinkuren hjälper nu så hon blir sej själv snart.

Idag har vi varit på middag hos Svärmor och det har pusslats, spelats spel och instrument och sjungts för full hals. Mycket trevligt och mycket god mat.

Äggmålning på Påskaftons morgon



Mycket ute i det fina vädret

 

 


Musikstund med Farmor

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

skogsmamma

Dagbok och spridda tankar

RSS 2.0